Under dessa två dagar sjuder det av liv i och runt Konserthuset i Växjö med aktiviteter både inomhus och utomhus. I Konserthuset är alla salar bokade, där finns det utrymme för både det större och mindre formatet med allt från 12–20 platser i de mindre grupprummen till 200 platser i Karl Birger Blomdahl salen och 800 platser i Christina Nilsson Salen.
Vi erbjuder alla som håller en presentation att ha en monter i Konserthusets foajé. Nytt för i år är att det även går att hålla mer praktiska workshops i några av lokalerna. Det kommer också att finnas möjlighet att någon av föredragshållarna deltar via länk.
Praktisk information
Seminarier och workshops:
Fredag 9/9 för bransch 10.00-16.00
Lördagen 10/9 för allmänheten 10.00-16.00
Alla seminarier är 45 minuter följt av 15 minuters paus.
Vi har tillgång till följande salar i Växjö Konserthus:
- Karl Birger Blomdalsalen 150 platser
- Ateljén 100 platser
- Aniara 90 platser
- Speglarnas sal 50 platser
- Skattkammaren 60 platser
- Ofelia 60 platser
Projektor och högtalare finns i alla salar. VGA och HDMI koppling samt mikrofonmygga finns. Vi strävar efter att möjliggöra för att presentatörer också kan delta via länk. I Skattkammaren och Ofelia kommer man även att kunna hålla praktiska workshops.
Plats för monter i foajen, följande ingår i hyran:
Bordsyta (1,80 m)
Ett eluttag (enfas, 8A)
Här kan ni koppla in led lampor och laddare till datorer etc
Utställare tar själva med:
All skyltning och dekoration
OBS! Glöm inte ta med grendosa för fler uttag.
Inga glödlampor får användas, endast belysning med led-lampor.
Pris kategori 1: (företag som säljer sina produkter)
2.500 kr exkl. moms
Pris kategori 2: (ideella föreningar som endast erbjuder information)
500 kr exkl. moms
Pris kategori 3: (deltagare som bidrar med ett kunskapspass)
Ingen kostnad för de som håller ett kunskapspass